Deze week stond in heel wat lessen zelfstandig werken en leren leren voorop. Daarin is iedereen al erg gegroeid dit schooljaar. Om de toets Frans voor te bereiden, werd er per twee gestudeerd in de klas. Elkaar woordenschat opvragen, samen oefeningen maken, getallen gooien en benoemen, de juiste vormen van een werkwoord zeggen… de kinderen motiveren elkaar, corrigeren elkaar en leren op die manier veel bij.

Tijdens de lessen WO bekeken we de dierenwereld van dichterbij. Gewervelde dieren worden opgedeeld in klassen. We leerden over de gelijkenissen en verschillen tussen zoogdieren, vogels, vissen, reptielen en amfibieĆ«n. Als taak bracht iedereen de kenmerken en belangrijke weetjes voor de klas van enkele heel vreemde, onbekende dieren. De foto’s zorgden voor hilariteit en verwondering. Wie kende al de axolotl, de mola mola, de aye aye of de helmcasuaris?

We blijven ook verder nadenken over hoe we best omgaan met elkaar. Deze week bespraken we de verschillen en gelijkenissen tussen onze gezinnen aan de hand van een eigen gemaakte tekening.