Blog Image

Vijfde leerjaar - De Grote Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Avi-lezen op school

Foto's Posted on 22 september 2021 13:30

Sinds maandag is het AVI-lezen met de hele school weer opgestart. De kinderen genieten in kleine groepen op hun eigen niveau, soms geholpen door een tutor, van een halfuurtje lezen. De groep in de van Gogh klas maakte er een rustig en gezellig leesmoment van.

Vincent van Gogh

Foto's Posted on 22 september 2021 13:25

Onze nieuwe klasruimte op de mezzanine hebben we omgedoopt tot de van Gogh-klas. Tijd om bij te leren over deze kunstenaar en in zijn voetsporen te treden. Op heel wat werken van Vincent van Gogh zien we geschilderde stipjes en kleine streepjes, zijn eigen stijl die pointillisme heet. De kinderen maakten een portret of zelfportret met deze techniek.

Strapdag

Foto's Posted on 22 september 2021 13:21

Vrijdag was het strapdag. Heel wat kinderen kwamen te voet, met de fiets of step naar school en kregen voor hun sportieve en milieubewuste inzet een cadeautje van de gemeente Kuurne. In de namiddag trokken we een uurtje uit om samen in het zonnetje onze ‘wieltjes’ te gebruiken.