Blog Image

Vijfde leerjaar - De Grote Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Auteurslezing gewonnen!

Foto's Posted on 10 maart 2022 19:36

Maandag kregen we een auteurslezing cadeau van Luc Embrechts, als één van de winnende klassen bij de wedstrijd van de bib. Jammer genoeg nog niet in levende lijve maar digitaal. De auteur vertelde ons in geuren en kleuren hoe zijn eerste boek tot stand gekomen is en wie allemaal een rol speelt bij het maken van een boek. Hij las ook voor uit één van zijn boeken.

Lekkere wafels

Foto's Posted on 10 maart 2022 19:33

Voor de krokusvakantie sloten we de week af met lekkere wafels. De kinderen maakten deeg, verse slagroom en sneden peren, bananen, mango’s… in kleine stukjes. Het was echt genieten met de klasgroep om samen heerlijk te smullen!

Fietsparcours Kuurne-Brussel-Kuurne

Foto's Posted on 10 maart 2022 19:30

Op het fietsparcours leerden de kinderen fietsbehendigheid. Ook voor de snelle fietsers niet altijd even gemakkelijk. Tussendoor konden ze zich aan elkaar meten op de rollen. Een fijne uitdagende voormiddag! Na afloop mochten sommigen ook hun verhaal doen voor de journalist van Radio2, ‘s middags hoorden we hen dan op de radio!