Dinsdagmiddag kregen we bezoek van de vrachtwagenchauffeurs van Imog. Ze lieten ons kennismaken met de ‘dode hoek’. Eerst mochten we zelf uitpluizen op welke plaatsen rond de vrachtwagen we wel of niet door de chauffeur gezien konden worden en op welke plaatsen hij ons toch zag dankzij spiegels of camera’s. Met rode, gele en groene kegels werd dit erg duidelijk. Om de kinderen zelf te laten ondervinden op welke plaatsen een vrachtwagenchauffeur toch een dode hoek heeft, mocht iedereen om de beurt op de chauffeursstoel klimmen en even door de ramen en spiegels kijken. Dankzij de gekleurde kegels werd het al snel duidelijk waar je moet staan om gezien te worden!

Na deze leerrijke activiteit gingen we aan de slag in de keuken. Om de verjaardag van juf te vieren, maakten de kinderen in kleine groepjes heerlijke courgette-tomatensoep en drie smulkrokodillen vol gezonde lekkernijen. Na de speeltijd konden we proeven van al dit lekkers, tot er helemaal niets meer over was!