Ook dit jaar geven we een extra boost aan het leesplezier van de kinderen met een halfuurtje AVI-lezen over alle klassen heen. Heel wat kinderen krijgen daarbij de hulp van een tutor uit een andere klas. Andere lezers verhogen hun leestempo door individueel te lezen op een knus plekje.

In het 5de leerjaar hebben we ons vandaag afgevraagd wat een goed team zo allemaal nodig heeft om te kunnen samenwerken en succesvol te zijn. Met de internationale voetbalteams als grote voorbeeld voor velen ontdekten we al snel dat we heel goed naar elkaar moeten luisteren, dat een leider soms wel erg handig kan zijn om een opdracht tot een goed einde te brengen. De mummieopdracht leerde ons ook dat we elkaar moeten kunnen vertrouwen. In onze cirkel lieten heel wat kinderen hun mening hierover horen.

Dankzij het mooie weer konden we de toets WO over de Europese landen en hoofdsteden ook buiten voorbereiden met een aantal loop- en balspelletjes. Dat moeten we zeker vaker doen, want de resultaten waren supergoed!