Vorige vrijdag ging L5 opnieuw op pad om de Kouterstraat en de garagestraat bij de school proper te maken. De kinderen zijn dolenthousiast om zich op die manier als vrijwilliger in te zetten voor de buurt. Ook de buren komen nieuwsgierig en bewonderend kijken wat we aan het doen zijn. De meest opvallende vondsten dit keer waren… twee ananassen!

In de Franse les was het tijd voor onze langverwachte défilé de mode. De kinderen stelden een klasgenoot voor en vertelden welke kleren hij of zij droeg en welke kleuren de kleren hadden. Topprestatie van de hele klas!

Om het thema ‘Spaar je rijk’ in WO af te sluiten, brachten heel wat leerlingen en juf verschillende munten en biljetten mee uit de hele wereld. Ook munten uit Europese landen voor de euro werd ingevoerd, werden uitvoerig bestudeerd. De echtheidskenmerken vonden we op alle mogelijke biljetten terug en de typische kenmerken uit de verschillende landen waren boeiend om te bespreken.