Enkele weken geleden leerden we zelfgetekende figuurtjes omzetten naar animatiepoppetjes met behulp van een website. Nu leerden de kinderen van het 5de leerjaar zelf hoe dit moet aan de kinderen van het 2de leerjaar. Ze tekenden samen felgekleurde en mooigevormde mannetjes met stift op papier. Daarna namen ze een foto van de tekening die werd geupload op de website. Met hier en daar een kleine wijziging kwam er zo een huppelend en springend tekenfilmfiguurtje van hun eigen tekening op het scherm. Een heel leuke en leerrijke activiteit voor iedereen.

Deze week werkten we verder aan onze kennis over het verkeer. Verkeersborden werden geoefend met verschillende spelletjes, we ontdekten verschillende voorrangsregels, we weten nu dat reflecterende kledij beter is dan fluorescerende kledij in het donker… Al die nieuwe kennis wordt online goed geoefend.