In de projectweek gingen we deze week op onderzoek te land, ter zee en in de lucht. Maandag gingen we op pad in de dierenwereld. We leerden dieren classificeren: gewervelde en ongewervelde dieren, 5 klassen bij de gewervelde dieren. De kinderen onderzochten van zoogdieren, reptielen, vissen, vogels en amfibieĆ«n hun biotoop, huid, ledematen, ademhaling, voortplanting en lichaamstemperatuur in groepswerk. We leerden over de voedselketen en voedselpiramide. Dinsdag kozen we voor een ander onderwerp: voertuigen te land, ter zee en in de lucht. In duo schreven de leerlingen gedichten over voertuigen: rijmgedichten, elfjes, limericks…. Donderdag en vrijdag gingen we verder aan de slag met deze voertuigen in de les beeld. De kinderen bedachten een voertuig dat uiteindelijk zal moeten kunnen rijden, varen of vliegen. Ze maakten een technisch ontwerp, een schets en een materialenlijst. Daarna konden ze aan de slag met allerlei wegwerpmateriaal en bevestigingsmateriaal. In de les wiskunde leerden we voor het eerst over ruimtefiguren. We onderzochten de eigenschappen en de ontwikkeling van een kubus, balk, cilinder, bol, kegel en piramide.