Na de zintuigen, het ademhalingsstelsel en de bloedsomloop kwamen deze week de spijsvertering en het skelet aan bod. Zo zijn we bijna aan het einde van de reis door ons lichaam. Elke les oefenen we ook wat we eerder ontdekten en zo leren we leren. Met een vorm van coƶperatief leren vertelden de kinderen in een doorschuifsysteem verschillende keren aan elkaar wat ze al over een onderwerp wisten. Ze hielpen elkaar om alle informatie juist te herhalen en niets te vergeten. Volgende week zullen we de leerstof ook oefenen door samen kleine mindmaps te maken. Zo leren we gestructureerd samenvatten wat gekend moet zijn.

Tussen al dat denkwerk was er ook tijd voor een grappige dramales. Met een filmpje zagen we wat jabbertalk betekent: een fantasietaal waarbij je communiceert met allerlei klanken zonder echte woorden te gebruiken, en waarbij mimiek en bewegingen het verhaal mee duidelijk maken. Per twee speelden de kinderen een situatie waarbij ze enkel jabbertaal mochten gebruiken. Uiteraard was dat vaak heel erg grappig, maar velen durfden op die manier echt toneel spelen.