De krokusvakantie komt er bijna aan. Nog één grote toets staat deze week te wachten. Na het uitgebreide thema over de Eerste Wereldoorlog kunnen de kinderen vrijdag laten zien wat ze allemaal hebben bijgeleerd. We sloten het thema ook af met een beeldende opdracht. In de lijn van de vele zwart-wit beelden over de oorlog, werkten we met houtskool en kneedgum. Met dit materiaal maakte iedereen een tekening over wat hen het meest was bijgebleven over dit beklijvende thema. In de wiskundelessen herhaalden we het berekenen van het gemiddelde en de mediaan, bruto-, tarra- en nettogewicht. We ontdekten ook nieuwe leerstof: Romeinse cijfers, korting berekening, recht en omgekeerde evenredige verhoudingen.