Maandag was het zover. Alle leerlingen van het 5de maakten online de Grote Verkeerstoets van VSV. Het vele oefenen heeft duidelijk geholpen, want iedereen mag trots zijn op het resultaat. Proficiat!

Vandaag was het Buitenlesdag, een beetje koud, maar gelukkig zonder regen. In de voormiddag ging het 5de leerjaar buiten rekenen met procenten, kommagetallen en breuken. Met enkele spelletjes oefenden we de leerstof al doende in.

Tijdens de namiddag konden de kinderen genieten van 4 buitenlessen. Samen met de andere klassen kregen ze een sportopdracht, een leesspel, een memory rond de natuur en een opdracht Land Art. Bij Land Art wordt een kunstwerk gemaakt in en met natuurelementen. Fantastisch hoe vele groepjes in een half uurtje een mooi werk presenteerden, waarbij zij ook aan elkaar vertelden wat ze gemaakt hadden.