Vorige week besloten we het thema over Egypte met een muzische opdracht in de beeldles. De kinderen tekenden met pen en inkt een Egyptische cartouche. In de cartouche creëerden ze met hiërogliefen een raadseltje of korte zin. Ondertussen zijn we al hard aan het werk om alle verkeersregels en verkeersborden onder de knie te krijgen. We trokken de straat op en keken in de buurt van de school welke borden er te vinden waren en of we die nu allemaal konden begrijpen. Deze week leerden we al meer over een veilige fietsuitrusting en reflecterende of fluorescerende kledij. In de Franse les oefenen we de klok met een kaartspel en speelden we kwartet over de nieuwe woordenschat. De kinderen maken nu korte gesprekjes die zich afspelen in de klas en in de winkel als voorbereiding voor de spreektoets volgende week.