Deze week gingen we in Egypte verder op zoek naar alle geheimen over piramides, mummies, Egyptische farao’s en goden. Daarnaast zijn we ook gestart met de verkeerslessen als voorbereiding voor de Grote Verkeerstoets die het 5de leerjaar in april opnieuw online zal afleggen. Gisteren kwamen allereerst de verschillende soorten verkeersborden aan bod: aanwijzingsborden, gevaarsborden, verbods- en gebodsborden. Met het ganzenbord, het memory- en dominospel en een quiz leerden de kinderen al heel wat verschillende borden kennen.

In de muzische les werkten de kinderen verder aan de magische hoed die voor de vakantie al geboetseerd was. Bij de hoed verzonnen ze alleen of per twee een verhaal, een gedicht of een rijm waarin over de magische krachten van de hoed verteld werd. De hoeden werden daarna geschilderd en het resultaat werd voor de klas aan elkaar verteld.