Vorige week gingen we ook in de les Beeld verder op het thema van de oude Grieken en Romeinen. De kinderen van het 6de leerden het 5de hoe ze met Oost-Indische inkt en een pen kunnen tekenen. Wat is het verschil met potloodtekenen? Hoe kan je verschillende effecten verkrijgen? Als thema kozen we Griekse maskers en tempels. Bij het werken met inkt is het belangrijk dat je kalm en beheerst werkt, het werd dan ook een gezellige, rustige namiddag. Als afsluiter bespraken de kinderen elkaars werk. Maandag werkten we ook de stopmotion-opdracht af. Ook hier vertelden de kinderen over hun werkwijze en samenwerking en bekeken we de verschillende filmpjes. Deze week staat er geen beeldles gepland op vrijdag, want we gaan natuurlijk naar de kermis!