Nog 2 maanden te gaan tot het einde van het schooljaar. Dat betekent dat we in de wiskundelessen volop herhalen en inoefenen wat we dit jaar allemaal geleerd hebben. En dat is heel wat! Moeilijke oppervlakteberekeningen, Romeinse cijfers, procenten, rekenen met kommagetallen, snelheid, schaalberekening, mengsels, ongelijke verdeling… Noem maar op!

Ook in de Franse les merken we dat we stap voor stap al heel wat vooruitgang geboekt hebben met deze nieuwe taal. En dat komt goed van pas. Want deze week startte een nieuwe leerling in onze klas. Yahia zat op school in Rijsel in Frankrijk en is met zijn familie naar Kuurne verhuisd. Iedereen doet z’n best zodat hij zich welkom voelt in onze klas en snel wat Nederlandse woorden en zinnen leert. Welkom, Yahia!