Deze week werkten we verder aan het thema over ons lichaam. We verkennen eerst onze zintuigen. Via allerlei proefjes kwamen we meer te weten over het oog. Waarvoor dienen die wenkbrauwen en wimpers eigenlijk? Wat gebeurt er met je pupil als je in fel licht kijkt? Ook alle deeltjes van het oor bestudeerden we nauwkeurig. Vandaag leerden we de decibelmeter kennen. De leukste test was natuurlijk toen iedereen buiten op het terras even kort maar krachtig mocht schreeuwen. We haalden 114 decibel met de klas! Flink gedaan. Maar ook tijdens de Franse les gingen de decibels de lucht in. Het werkwoord être oefenen en de cijfers tot 12 vanbuiten leren, dat kunnen we alleen maar door heel veel luidop te herhalen.

Deze namiddag hield de klas ook een echte stemming. We kozen de leerling die onze klas dit jaar zal vertegenwoordigen in de leerlingenraad. Kyan kwam als winnaar uit de stemming, hij zal bijgestaan worden door Ayoub. Veel succes allebei!