Het mooie weer lokt het 5de leerjaar naar buiten! Zoals elke maand gingen we weer op pad om de Kouterstraat ‘mooi te maken’. Met pmd- en restafvalzak en enkele grijpers zorgden de kinderen ervoor dat de buurt er weer piekfijn bijligt.

Deze week zijn we gestart met het grote thema ‘verkeer’. In het 5de leerjaar zullen de kinderen na de paasvakantie online de Grote Verkeerstoets maken. Om hen zo goed mogelijk voor te bereiden, leren we in de klas op een speelse manier over verkeersborden, verkeersregels, zichtbaarheid, dode hoek, de juiste positie op de weg en nog veel meer. Maandag maakten we eerst een wandeling rond de school om al meteen de verschillende soorten verkeersborden en allerlei verkeersregels te bekijken en te begrijpen.