Blog Image

Vijfde leerjaar - De Grote Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Op pad met mooi weer

Uncategorized Posted on 1 maart 2023 17:52

Het mooie weer lokt het 5de leerjaar naar buiten! Zoals elke maand gingen we weer op pad om de Kouterstraat ‘mooi te maken’. Met pmd- en restafvalzak en enkele grijpers zorgden de kinderen ervoor dat de buurt er weer piekfijn bijligt.

Deze week zijn we gestart met het grote thema ‘verkeer’. In het 5de leerjaar zullen de kinderen na de paasvakantie online de Grote Verkeerstoets maken. Om hen zo goed mogelijk voor te bereiden, leren we in de klas op een speelse manier over verkeersborden, verkeersregels, zichtbaarheid, dode hoek, de juiste positie op de weg en nog veel meer. Maandag maakten we eerst een wandeling rond de school om al meteen de verschillende soorten verkeersborden en allerlei verkeersregels te bekijken en te begrijpen.

Fietsbehendigheidsparcours

Uncategorized Posted on 1 maart 2023 17:46

Op woensdag 15 februari fietste onze klas richting Kubox. Daar was ook dit jaar opnieuw een parcours opgesteld waarin de kinderen hun behendigheid op de fiets konden oefenen. Uitdagend en zeer plezant. Zo goed mogelijk maar niet te snel. Om toch even te koersen tegen elkaar, mochten ze op de rollen.